INFRAESTRUCTURA DIDÀCTICA

Resum-recordatori dels acords arribats pel claustre del C.P. Arbre Blanc al llarg dels cursos 99/00 i 00/01 , per tal de respondre a la necessitat d’una metodologia comuna i coherent al llarg de tot el procès d’enseyament-aprenentatge que es desenvolupa a l’escola.


PRIMERA. ELABORACIÓ DE LA PROGRAMACIÓ CONJUNTA DEL CICLE A COMENÇAMENT DE CURS.

Les programacions elaborades per cada cicle d’Infantil i Primària se lliuraran a la Cap d’estudis amb data màxima del 1 d’octubre.

SEGONA. TÈCNIQUES INSTRUMENTALS

PAPER:

INFANTIL full blanc
PRIMÀRIA

Primer cicle
• 1r curs.- Full blanc i pauta Montessori.Full blanc per a l’expressió lliure.
• 2n curs.-Continuar full blanc, llibreta amb dues ratlles. Treballar la lletra lligada i s’aconsella full blanc per a expressió lliure.

Segon i Tercer cicle
• No utilitzar soles full blanc
• Utilitzar quadern quadriculat per a Matemàtiques
• 2n cicle utilitzar quaderns amb dues ratlles
• Full blanc a les àrees de Castellà, Valencià i Coneixement del Medi.
• Puntualment si és necessari, utilitzar plantilla.

S’ha de donar molta importància a la presentació de treballs.

UTENSILI

INFANTIL

3 i 4 anys : retolador gros, cera blana i dura
4 anys tercer trimestre iniciació llapis ( forma triangular)
5 anys retolador prim, llapis normal, pintura de fusta, cera...

PRIMÀRIA

1r curs Llapis, pintura fusta,...
2n curs Introducció del bolígraf a final de curs
3r curs continuació de la introducció progressiva
4rt, 5é i 6é : generalització del bolígraf, tenint en compte sempre la utilització adequada segons matèria.

Bolígraf blau o negre per a escriure. Roig o verd per a títols o correccions.
Bolígraf per a copiar exercicis, fer composicions, dictats, etc
Llapis per contestar exercicis i resoldre problemes.


MATERIAL SOCIALITZAT

Imprescindible en Infantil i Primer cicle de Primària. El segon i tercer cicle,com a mínim Biblioteca d’aula i l’area de Plàstica. A principi de curs s’ha de consensuar en els cicles la quantitat a aportar per cada alumne i així garantir el principi d’igualtat d’oportunitats i de rentabilitat dels recursos.



TERCERA. ORGANITZACIÓ DE L'AULA


L’alumnat passa de curs i ha de trobar-se unes referències de projecció i organització de l’aula les quals li ajude en eixe pas.
Tant Infantil com Primària coincidixen en coordinar Projectes de Treball i Racons (EI) –Tallers(EP)

Diferència entre taller i racó:
Racó: L’alumne elegeix.
Taller: Els /les alumnes han passar pels diferents talles i estan a la vista del mestre.
Els tallers plantejats en Primària són: Llenguatge, Matemàtiques, Coneixement del Medi i Plàstica.

QUARTA. PARTICIPACIÓ DE L'ALUMNAT

L’Eduació en Valors és la dimensió ètica de l’eduació.En l’escola ajudem a construir una personalitat autònoma. Els /les alumnes han d’aprendre i pensar a totes hores que hi ha altres . Fer tot aixó en l’escola és dificil per falta de temps o ganes . És necessari trobar temps. Tot entraria en la transversalitat de les matèries curriculars. Cada grup ha elegir un/a delegat/ada i subdelegat/ada a començament de curs .Al mes de setembre cada curs seleccionarà son les eleccions de representants dels/de les alumnes per al consell Escolar de Centre. Poden votar els/les alumnes de tercer cicle i els/les representants, tres han de ser d’aquest cicle. Tots/totes els /les reporesentants formen el Consell de Delegats.

INFANTIL:; Els/les alumnes fan un cercle al començament de la jornada lectiva i després del pati. Comunicació i resolució de ocnflictes. Assemblea

PRIMÀRIA: fer reunió tutorial o assemblea una sessió a la setmana sobre conflictes no solament d’aula sinó també d’escola.



CINQUENA. Llibres de text


Al final de cada curs es farà una revisió dels llibres de text


SISENA. Biblioteca d’Aula


Cada curs/grup ha de disposar d’un expositor de llibres i tindre la seua biblioteca d’aula. Cada any es compren nous llibres els quals es queden a l’aula. Els /les nous/noves alumnes qui arriben aniran completat-la. Els /les mestres de cada cicle( COCOPE) han de coordinar-se per a no comprar els mateixos llibres i consensuar sobre la quantitat de llibres a deixar a l’aula.
Al final de curs cla fer un inventari de llibres de la biblioteca d’aula.


Aquesta proposta de treball serà supceptible de revisió anualment.

Mutxamel, 14 de juny de 2001